Moroccan Agency for tourism development

The Moroccan Agency for Tourism development – SMIT is a public institution created in December 2007 with the aim of implementing the development strategy of the tourism product in Morocco.
In an increasingly competitive international context between tourist destinations where differentiation is increasingly harsh, attractiveness has become one of the major challenges of development. The SMIT places attractiveness at the heart of its concerns with the ambition of creating the most of the assets of each tourist area to make it a real center of competitiveness.

Société Marocaine d'Ingénierie Touristique

La Société Marocaine d’Ingénierie Touristique – SMIT est une institution publique créée en Décembre 2007 dans le but de mettre en œuvre la stratégie de développement du produit touristique au Maroc.
Dans un contexte international de plus en plus concurrentiel entre destinations touristiques où la différenciation est de plus en plus rude, l’attractivité est devenue l’un des enjeux majeurs du développement. La SMIT place l’attractivité au cœur de ses préoccupations avec pour ambition de valoriser au mieux les atouts de chaque territoire touristique pour en faire un véritable pôle de compétitivité.

Moroccan Agency for tourism development

The Moroccan Agency for Tourism development – SMIT is a public institution created in December 2007 with the aim of implementing the development strategy of the tourism product in Morocco.
In an increasingly competitive international context between tourist destinations where differentiation is increasingly harsh, attractiveness has become one of the major challenges of development. The SMIT places attractiveness at the heart of its concerns with the ambition of creating the most of the assets of each tourist area to make it a real center of competitiveness.